Thursday, May 27, 2010

Lecturi, interviuri, veşti

Azi, dar mai spre seară, dar deja azi, o să fie o lectură Şerban Foarţă & Emilian Galaicu Păun la Cărtureşti. Şi după aceea, de la 8, la Enoteca de Savoya, Marin Mălaicu Hondrari o să ne citească ceva din Apropierea. Şi eu m-am gândit să trec aici două întrebări şi două răspunsuri dintr-un interviu pe care i l-a luat Lavinia Bălulescu. Mă gândesc că un cititor aflat în impas ar putea să aleagă vreo carte scrisă de unul din autorii enumeraţi.

Ce autori preferaţi ai?

Autorii mei preferaţi sunt, în mare parte, poeţi. Şi sunt cei pe care îi prefer foarte multă lume - Rimbaud, T.S. Eliot, Paul Celan, Nicanor Parra, Alejandra Pizarnik, John Berrymann, Georg Trakl. Dintre români îmi plac foarte mult Angela Marinescu, Gellu Naum, Daniel Banulescu, Ion Mureşan, Mariana Marin. Dintre prozatori îmi plac foarte tare Roberto Bolano, Julio Cortazar, Samuel Beckett, Paul Auster şi Thomas Bernhard. Thomas Bernhard e extraordinar! Imi plac si câţiva prozatori români: Ştefan Bănulescu, Mircea Cărtărescu. Şi cât de repede vreau să-i citesc pe tinerii noştri prozatori, mă gândesc la Ana Maria Sandu, la Augustin Cupşa, la Veronica Niculescu. Repet, citesc foarte mult poezie, de aceea ajung mai greu la proză.
[]
Din „colegii de generaţie", pe cine ai miza că va mai „exista" în literatură şi peste 20 de ani?

Marius Ianuş, Dan Coman, Constantin Acosmei, Adela Greceanu, Ştefan Manasia, Claudiu Komartin. Să înşir toate aceste nume e un joc desigur. Sunt prea aproape de fenomen, totuşi. Oricând, în locul celor de mai sus pot sta alţi cinci-şase foarte buni. Ruxandra Novac, Dan Sociu, Florin Partene, Ana Dragu, Radu Vancu, Teodor Dună. Dacă ar fi să pariez, aş paria pe trei nume: Acosmei, Dan Coman şi Adela Greceanu, poeţi (în cazul Adelei şi prozator) care au riscat, au mutat liziera junglei noastre literare.

Ce carte citeşti acum?
Tocmai am terminat "Rime despre viaţă şi moarte" a lui Amos Oz. Mă aşteaptă un Lobo Antunes.

-------

Vineri, de la 6, la Cartea de nisp e o altă lansare: Bogdan Suceavă, Venea din timpul diez.

La final, un interviu despre poezie cu Svetlana Cârstean. [De fapt ar trebui să-i mulţumesc lui Sorin DespoT, pentru că el a pus linkurile pe undeva şi uite aşa am dat eu peste interviul ăsta].





No comments: