Monday, March 19, 2007

New Wave

Ziua de azi a început foarte bine, într-un comentariu la postul precedent, puck mi-a spus că cei de la Noua literatură mi-ar fi mulţumit... păi, cu plăcere, dar nu prea merit, că n-am scris mare lucru.

Anyway, ştiam de la Mayuma că a apărut numărul doi în care e şi-un interviu cu T.O.Bobe. Am tot întrebat eu pe ici, pe colo de revistă, stârnind... panică. [nu vi s-a întâmplat niciodată să cereţi o revistă literară, iar vânzătorul să vă privească speriat? eu m-am gândit uneori că, nici dacă i-aş ameninţa cu un pistol, nu m-ar privi în halul ăla!] N-am găsit niciunde revista, nici la Humanitas [de unde am luat numărul 1, prin ianuarie], mă gândeam că poate totuşi, cândva o să apară şi 2-ul. Când am aflat că a apărut şi numărul 3, am zis: gata, nu mai vine nici un număr pe aici. Dar azi mi-am încercat norocul, m-am dus la singurul chioşc unde găseşti de obicei reviste literare, adică la Poşta Mare şi am avut noroc. Aveau toate numerele!

N-am citit încă tot dar zic aşa, la prima vedere:

  • revista arată foarte bine, grafica e super [personal prefer numărul 2, deşi n-am chinuit niciodată păpuşile].
  • era să-ntreb unde-i Simona Popescu, dar pe urmă am văzut că s-a schimbat doar pagina.
  • articolele Cristinei Chevereşan [despre Nicolae Strâmbeanu şi Răzvan Rădulescu] se termină cu o concluzie! Yeeeeesss!
  • în numărul 2 e interviul cu T.O.Bobe, în 3, unul cu Ion Manolescu [abia aştept nr. 4!]
  • şi eu vreau să citesc Jailbird! e un articol fain [al lui Gruia Dragomir] despre cartea asta a lui Vonnegut! Şi eu cred că Slaughter House 5 e de 10+ [asta în nr. 2 , în 3 e ceva despre Kathy Acker, netradusă la noi].
  • multe cronici, dar de ce numai la cărţi Polirom? [ am dat într-o librărie de cărţi apărute la Dacia, frumos recomandate/premiate de Uniunea scriitorilor din Cluj. Cum or scrie clujenii? [că eu nu-mi mai permit să cumpăr tot ce apare; am doar două joburi, când o să am trei, poate lucrurile se vor schimba; dar atunci n-o să mai am timp de citit, că nici acum nu am foarte mult.]

Zicea Mircea Cărtărescu demult de tot, într-un interviu: „Intrarea în literatură se face în grup, consacrarea e individuală”. Eu ce să mai zic... Baftă!

8 comments:

Anonymous said...

am luat si eu numerele astea acum vreo saptamina, da' m-a cam enervat ca se schimba mereu locul rubricilor. parca o rubrica era ceva fix, nu?

vic

white noise said...

bine ca e sumarul la pag. 2. dar o fi o logica in nefixarea rubricilor. cauti ceva si .. apare cand nu te-astepti.

Anonymous said...

pai, de la nr. 3 incolo, daca te-ai prins de poanta, nu te mai astepti la nimic sa apara undeva anume. si, daca nu mai ai nici o asteptare, s-a dus toata surpriza. :))))

Anonymous said...

apropo de coperta la nr. 2, pe mine ma cam sperie chestiile astea voodoo. :D

vic

white noise said...

s-ar putea ca vreo doua numere la rand sa fie rubricile la anumite pagini, pe urma iar sa le schimbe locul. si tot asa:-)

eu am vazut mai intai papusa, pe urma mecanismul.coperta de la 3 ma sperie mai mult, ca n-are cap. iar la 1... sunt prea multe.

Anonymous said...

si eu vreau!!!!! maine ma duc sa-mi incerc norocul. presupun ca nr 3 o sa-l gasesc, dar le vreau si pe primele 2. HELP! :(

white noise said...

in Bucuresti ar trebui sa le gasesti mai usor, la Humanitas/Carturesti.
daca nu, incearca la redactie: Calea Victoriei 115.

Anonymous said...

sau in pasaj la universitate