Saturday, July 21, 2007

Tot caniculă

M-am gândit să scriu câteva cuvinte, deşi n-am terminat Aripa dreaptă, am dat gata doar primele două părţi. Citesc încet, n-am frenezia de la Aripa stângă, pe care am citit-o în cel mult două zile, într-un soi de transă, pentru că, în vacanţă fiind, citeam întruna. Acum citesc în doze mici, aproape homeopatice. Totul e un fel de magmă, pe care încă nu pot s-o ordonez, iar ca să fac asta, ar trebui, să recitesc toate cele trei volume, aventură de care nu mă simt în stare [oricum, nu acum, înaintea altei vacanţe].

Anumite poveşti îmi plac foarte mult, altele nu. Tot ce ţine de realitatea postbelică alcătuieşte, pentru mine, partea cea mai bună şi mai interesantă. Dar îmi dau seama că mulţi duşmani îşi va face, iar vorbele bune ale lui Vladimir Tismăneanu au turnat doar gaz pe foc.

După ce termin Orbitoru'[poate luni sau marţi], aş vrea să-mi fac timp să recitesc Pupa russa, să văd cum o să mi se pară acum.

11 comments:

Roxa said...

Corect, uite si eu, fiind in vacanta, citesc carte dupa carte, zici ca-s un drumet prin desert ce-a dat de-o oaza. :))

Iti vine sa crezi ca, la varsta mea, n-am citit nimic de Cartarescu ? Oi fi trait degeaba ? :))

white noise said...

lasa ca ai toata viata inainte:-)
da' eu cred ca ar trebui sa-ncepi cu Nostalgia si Levantul.

Hellene, tomata cu scufiţă said...

Levantul imi face si mie cu ochiul. Avand in vedere ca e cartea lui preferata...(stiu asta chiar de la el :P )

white noise said...

Levantul e o bijuterie, l-am citit de vreo 3 ori, mereu cu aceeasi frenezie/bucurie/placere. si sigur o sa-l mai citesc

Anonymous said...

@ roxuta truta: eu zic sa incepi, totusi, cronologic, cu poezia.

vic

Roxa said...

White Noise, sunt batrana. :)) Sau asa ma simt.

Vic, poezie de Cartarescu am facut si in liceu, la postmodernism, si oricum asa aveam de gand sa incep; cam asa incep cu orice autor pe care-l citesc prima data. Mersi pentru pont, oricum. :)

Anonymous said...

ete, na, ai facut in liceu! si placerea unde-i? :)))

vic

Roxa said...

A fost o placere, crede-ma, cand diriga (ce-i un Iliescu in varianta feminina), a inceput lectia cu 'Poezia asta... este o porcarie'. :))) Postmodernismul si simbolismul erau punctele mele forte pentru bac, tocmai pentru ca-i displaceau ei atat de mult. La oral mi-a picat, insa, arta poetica, si am vorbit de Blaga, iar la scris... traditionalismul. :/ :))

white noise said...

@roxa- cam asa te simti cand termini liceul, dar trece cu timpul. sa vezi ce tanara o sa te simti mai tarzior un pic, dupa ce se calmeaza lucrurile:-)

Roxa said...

Nu... intotdeauna m-am simtit asa. 20 exterior, 50 interior. Nici anturajul nu m-a ajutat prea mult. :) Totusi, du-ma la un festival gen Peninsula si vei constata ca n-am nici 13. :D

white noise said...

deci azi ai 13!ce sa zic, du-te si pe insula! e bine sa fii copil. iar asta cu 20/50 o sa treaca. i've been there.