Friday, June 26, 2009

Poveşti din Târg

Să povestesc şi eu cum a fost la Bookfest. Dar iar gândesc fragmentar şi nu e ora de vină, ora-i numai bună [profit de ocazie pentru a-mi cere scuze celor care, în zilele în care eram la târg, m-au sunat dimineaţa, înainte de a îmi bea cafeaua; înainte de cafea totul e imposibil, nu are sens să-mi spuneţi unde şi de câte ori trebuie să schimb metroul, pentru că la ora aia nici nu ştiu cum arată animalul respectiv; dar după cafea lucrurile se rezolvă de la sine; serios, mai bine mă sunaţi la 3 noaptea, decât la 10 dimineaţa].

Nici nu ştiu ce să zic mai întâi. O iau sistematic:
1. trenurile cu care am călătorit au fost foarte civilizate, n-aş putea spune acelaşi lucru despre unii călători
2. cea mai urâtă clădire pe care am văzut-o: Casa Scânteii [pentru simplul motiv că pe lângă monstruozitatea aia vizibilă din spaţiu n-am avut ce să caut, dar simplul gând că e acolo îmi dă frisoane]
3. Bucureştiul seamănă cu noi toţi, cu bune şi cu rele
4. cine spune că e oribilă Gara de Nord n-a văzut gara din Timişoara

5. cred că Ionuca are troleibuzul ei personal, pentru că la mine n-a vrut să vină nici de frică
6. în prima seară, târziu de tot, când ne-am liniştit, uRMa a venit lângă mine şi aşa, pe întuneric, a început să mă studieze; nu ştiu dacă şi-a dat seama că şi eu făceam tot cam aşa ceva; şi am ajuns la concluzia că seamănă cu pisica pe care am văzut-o pe o terasă din Cluj [când am fost la lectura din Insomnia, despre care o să povestesc eu cândva, într-o zi sau într-o noapte, încă nu m-am hotărât]
7. n-am fost la nicio dezbatere de la Bookfest, pentru că niciuna nu a fost la ora anunţată iniţial


8. am fost la USR când s-au dat premiile, deşi ştiam numele premianţilor [nu m-am bucurat pentru niciunul]; dar a meritat, i-am reîntâlnit pe Ştefan Manasia şi pe Rareş Moldovan [îi asigur pe cei de la USR&TVR că el e în fotografia alăturată]
9. ca de obicei, tot la terase a fost cel mai frumos
10. pe partea mea de blogosferă sunt doar oameni minunaţi, mă bucur că pe unii dintre ei am reuşit să-i întâlnesc

11. mi-am cumpărat mai multe cărţi decât mi-am propus iniţial, dar am şi primit vreo câteva [şi la asta chiar nu mă aşteptam, aşa că spun din nou mulţumesc]

12. de data asta am stat mult de poveşti cu Mihail Vakulovski; am cumpărat şi cartea [Fraţii Presniakov, Ucide arbitrul], tradusă de el şi de Alexandru Vakulovski
13. de ce la Vinea o carte avea două preţuri şi de ce exact exemplarul pe care-l voiam eu era mai scump?
14. o întâmplare frumoasă: Adam J. Sorkin, în standul de la Vinea, răsfoind diverse cărţi; la un moment dat, printre ele, l-a descoperit cu bucurie, pe Dan Coman, în carne şi oase.

15. dacă stau bine să mă gândesc, doar la încă două lansări am fost de la început până la sfârşit




SGB, Chipurile











Diana Geacăr, Frumuseţea bărbatului căsătorit [prezentată de Cristina Ispas]








16. lansarea lui Daniel D. Marin era să o ratez din motiv de cafea băută pe îndelete; din fericire am ajuns la partea cea mai vie, cea de la terasă

17. la Paralela 45 au apărut câteva cărţi de poezie cel puţin importante:
Arthur Rimbaud - Une saison en enfer /Un anotimp în infern
Arthur Rimbaud - Les Illuminations / Iluminaţiile
Georg Trakl - Sebastian im Traum / Sebastian în vis
Umberto Saba - Il canzoniere / Canţonierul
Giuseppe Ungaretti - Vita d’un uomo / Viaţa unui om
Trebuie să-mi caut în primul rând italienii, Rimbaud şi Trakl am în alte ediţii

18. la Vinea ar fi trebuit să apară şi nişte ruşi, traduşi de Leo Butnaru, dar eu parcă nu i-am văzut

19. aştept seria de poezie promisă de cei de la Art, pe la începutul anului; sper că nu s-au răzgândit

20. standul meu favorit: Curtea veche [pentru Bolano, Sorokin şi plata cu cardul]

8 comments:

rm said...

eu m-am bucurat pentru ion iovan si anamaria pop. tvr au fost, desigur, idioti. :P

white noise said...

@rm- uitasem de ion iovan, poate pt ca a fost vorba de un premiu special,un premiu inventat acum cativa ani pt nu mai stiu cine

Cristina Ispas said...

:) sa ne spui, intr-o noaptea sau zi, si daca ti-a placut cartea

white noise said...

@vinyl - mai dureaza un pic

raluca said...

eu mi-am luat umberto saba de la humanitas tot intr-o editie bilingva, e faina. sunt fan declarat al editiilor astea bilingve, indiferent daca stiu limba sau nu.
ce surpriza, Adam J. Sorkin! eu l-am descoperit cu...Mariana Marin, dupa dezamagirea de a nu fi gasit la libraria MLR "decit" Mutilarea artistului la tinerete, mi-am luat de pe internet Paper Children in editie bilingva
SGB cu Chipurile imi trebuie si mie

white noise said...

@raluca - am luat azi umberto saba, o selectie din poeziile lui. cei de la paralela 45 au o colectie intreaga de poezie, editii bilingve. trebuie sa vad ce-mi lipseste.
scriu mai multe pe mail

raluca said...

am tras si eu cu ochiul pe catalogul editurii paralela45. multi clasici (rilke, apollinaire, celan...) de completat biblioteca. am mai dat si de eugenio montale (iarasi se suprapun cu cei de la humanitas), pessoa, peter huchel, fiona sampson, ioan flora. Mare pacat ca nu se poate arunca o privire in carti...

white noise said...

@raluca - si eu trebuie sa vad ce-mi lipseste din seria asta