Saturday, September 26, 2009

Poemul de sâmbătă 25

Anumite poezii mă reduc la tăcere şi asta e una dintre ele. Mai zic doar: sper să aveţi norocul de a-l auzi cândva pe Marius Ianuş citind-o. [îl puteţi asculta aici, începe la minutul 1. 35]

Marius Ianuş
Jigodia disperată în care a sperat mama*

Mama nu va uita
niciodată cărarea
spre leagănul în care
mă vântură
uitarea
spre leagănul de piatră,
în care zac,
zdrobit,
ca un pitic,
copilul cel mic,
jigodia disperată în care
a sperat mama.

Mama o să-mi aducă mereu de băut.
Mama o să mă ducă în braţe spre sud.
Mama o să-mi dea mereu
timp de gândire
Mama o să-mi vorbească mereu
în amintire
Mama o să fie mereu
jumătatea bună a sufletului meu

Mama o să mă înveţe să cânt frumos
şi voi reuşi
Mama o să mă înveţe gândurile ei
ca nişte jucării
o să le deschidă în faţa mea
şi eu o să râd

Mama o să se-ntindă pentru mine
la pământ
ca să audă paşii terfeliţi
ai copilului său
Mama se va ruga pentru mine
lui Dumnezeu
Mama mea va rămâne mereu
jumătatea bună a sufletului meu

Şi

Mama o să inventeze o bombă atomică
pentru mine
Mama o să mă legene tandru
în submarine
Mama o s ă arunce în aer World Trade Center
a doua oară
ca să văd eu pe viu subproducţia, să am eu reluarea
Mama o să mineze marea amintirilor colective cu
imaginea mea
Mama o să bage versurile mele în manualele
luptătorilor Al Queda
Mama o să mă ascundă în munţi
Şi va pune maşinile morţii şi femeile
la dispoziţia mea
Mama o să mi se ascundă în venă
tânără şi halucinogenă
Şi va pune maşinile morţii şi femeile
la dispoziţia mea
Vom trăi în centrul lumii, care e durere,
pe o stea
Şi va pune maşinile morţii şi femeile
la dispoziţia mea
Vom trăi îmbrăţişaţi în stomacul lumii,
în fiere
Şi va pune maşinile morţii şi femeile
la dispoziţia mea

*din volumul Ursul din container, Vinea, 2002

10 comments:

Anonymous said...

exceptional poem. de fiecare data ma lasa cu respirsatia taiata

deliria said...

da, superb.

raluca said...

e cutremuratoare

Liviu Drugă said...

Da. Excelentă!

diddle said...

http://www.youtube.com/watch?v=UdvIUHw31js trebuia sa pun asta.

white noise said...

ma bucur ca v-a placut. am avut emotii[ca de fiecare data]

vio said...

si pe mine m-a dus cu gindul ca pe did:)


Mother do you think they'll drop the bomb
Mother do you think they'll like the song
Mother do you think they'll try to break my balls
Ooooh aah, Mother should I build a wall
Mother should I run for president
Mother should I trust the government
Mother will they put me in the firing line
Ooooh aah, is it just a waste of time
Hush now baby, baby don't you cry
Mama's gonna make all of your
Nightmares come true
Mama's gonna put all of her fears into you
Mama's gonna keep you right here
Under her wing
she won't let you fly but she might let you sing
Mama will keep baby cosy and warm
Ooooh Babe Ooooh Babe Ooooh Babe
Of course Mama's gonna help build the wall

Mother do think she's good enough for me
Mother do think she's dangerous to me
Mother will she tear your little boy apart
Oooh aah, mother will she break my heart
Hush now baby, baby don't you cry
Mama's gonna check out all your girl friends for you
Mama won't let anyone dirty get through
Mama's gonna wait up till you get in
Mama will always find out where
You've been
Mamma's gonna keep baby healthy and clean
Ooooh Babe Ooooh Babe Ooooh Babe
You'll always be a baby to me
Mother, did it need to be so high.

white noise said...

uite-asa, vreau sa fiu gica contra in seara asta si zic: parca asta i s-ar potrivi si mai bine
http://www.youtube.com/watch?v=vgSn0SbQJQI

vio said...

bunicica de tot vocea. nu cunosteam, mersi :)

poezia mi-a placut, btw:)

white noise said...

e veche melodia, nu stiu daca mai canta. ma bucur ca ti-a[u] placut