Saturday, January 17, 2009

Mono

Dacă vrei să şochezi un taximetrist, la întrebarea: unde-i strada asta?, îi răspunzi: ştiţi unde-i librăria z? acolo vreau să ajung!

Şi m-am grăbit pentru că am vrut neapărat să am cartea lui Ion Monoran,
Eu însumi, apărută la Cartea Românească. Şi nu prea mai ajung în librării [mai mult din cauza frigului]. Câteva fragmente pot fi citite aici.

Nu ştiu cum o să mi se pară cartea, mai ales că ştiu atât de multe legende despre Mono. Am aflat numai că în volumul ăsta nu-s incluse poezii din volumele mai vechi, pe care oricum nu prea le ştie nimeni, fiind apărute la Marineasa.

Şi tot legat de [ne]difuzarea cărţilor de poezie: azi, într-o emisiune tv, Anca Mizumschi a vorbit despre cartea ei, despre o apariţie şi o dispariţie, şi asta pentru că Poze cu zimţi a apărut în ziua în care a fost lansată, dar, nefiind difuzată, a dispărut imediat după aceea. Aici cartea s-a găsit, pentru că e apărută la Brumar.

Că nu prea există cumpărători de poezie [eu cred că nu suntem nici măcar o sută], asta-i cu totul altceva. Aşa că daţi-mi voie să transmit salutări celei/celui care a cumpărat Nasturi în lanul de porumb. Am văzut eu că, pe raftul acela, e un exemplar mai puţin. Cartea se mai găseşte la Humanitasu' vechi şi la Caligraf.

2 comments:

raluca said...

legat de poezie si de faptul ca nu prea se cumpara cartile de poezie:-)Ion Monoran "Eu insumi" e epuizat pe site-ul editurii Cartea Romaneasca. dpdv al editurii cred ca e o veste foarte buna. Sper insa sa fie disponibila prin librarii in Bucuresti, ca cine stie cind o sa se mai reediteze.

white noise said...

@raluca - in Tm cartea s-a vandut pt ca aici Monoran e o legenda. nu cred in tiraje epuizate, dar nici n-am dovezi pt ce cred eu. si nici nu stiu despre ce tiraj e vorba.
si inca ceva : unele exemplare au pagini albe!