Saturday, January 17, 2009

Of, presa asta!

Să ştiţi că-s o doamnă, sau măcar încerc. Nu de alta dar după ce am citit un articol [care m-a înfuriat la culme], am închis calculatorul, am respirat adânc şi am lăsat să treacă ore bune până m-am apucat să scriu aici. Sunt foarte impulsivă din fire; dacă scriam atunci, cred că aş fi linşat-o pe cucoana aia, uite aşa, prin vorbe.

Şi acum iau povestea de la capăt: am căutat pe internet să văd ce se spune despre premianţii de la Botoşani, n-am prea văzut mare lucru, am dat doar de nişte ştiri standard, din care nu se înţelege mai nimic. Am descoperit însă un articol scris de o tipă şi publicat în România Liberă, varianta on line. Habar n-am cum ajung unii ziarişti! Individa asta nici măcar n-a fost la evenimentul despre care a scris. Altfel nu-mi explic cum de a fost posibil să scrie aşa ceva: in cadrul aceleasi festivitati a fost acordat si Premiul Opera Prima dedicat poetilor aflati la debut. Premiul Opera Prima i-a revenit anul acesta lui Florin Caragiu.

Am stat şi m-am gândit că poate nu ştiu eu bine, poate m-a lăsat memoria [ştiţi vorba aceea nimic nu se îmbunătăţeşte cu vârsta], dar am verificat din mai multe surse şi e absolut sigur că premiul i-a fost acordat Svetlanei Cârstean.

Am mai dat de o frază care m-a nedumerit, e de o ambiguitate maximă [şi nu numai], aşa că o trec aici fără niciun fel de comentariu: Mihai Eminescu a fost omagiat, ieri, si in cadrul unei slujbe oficiate in Biserica "Uspenia" din municipiul Botosani, unde marele poet a fost botezat.

Când îmi revenisem oarecum, băusem cafeaua şi aşteptam să înceapă emisiunea cu trufele ieşene, am văzut finalul unei emisiuni în care altă creatură se plimba prin Cişmigiu. Şi zice patinatoarea la un moment dat: a lucrat ca şi copist [despre Eminescu vorbea; şi mi-a venit în minte vorba unei prietene: dacă te-a auzit, cred că a făcut o tumbă în mormânt.]. Un şi nenorocit nu transformă o cacofonie în altceva, doar o scoate în evidenţă. Dar acest şi folosit mai ales când nu e cazul mă supără tare de tot. Oare de ce unii văd cacofonii sau comparaţii peste tot ? Probabil pentru că habar n-au despre ce-i vorba.

2 comments:

Anonymous said...

hahaha
mda cum sa nu te enervezi :)

reportajul de pe cultural cum a fost? ca n-am prins

white noise said...

@Cristina - n-am vazut nimic pe cultural legat de premiul asta.