Tuesday, January 13, 2009

Ger

Dacă tot s-a încălzit* atât de mult încât azi, trecând pe podul de la Mihai Viteazu', am văzut Bega îngheţată şi o bancă stătea frumos pe gheaţă [mi-a fost atât de frig încât nu m-am oprit din drum, nu am făcut nicio poză, trebuie să mă credeţi pe cuvânt], m-am gândit să scriu aici câte ceva, poate se mai încălzeşte atmosfera.

M-am mirat un pic văzând că site-ul care anunţă nominalizările la Premiul Naţional Mihai Eminescu Opera Omnia 2008 are puţini vizitatori [comparat cu pagina dedicată debuturilor], dar mai ales nu are comentarii. Eu aş vrea să ştiu cine a făcut nominalizările, sper să aflu, n-am căutat cu adevărat informaţia asta.

Am descoperit în Ziua un interviu cu Cornel Ungureanu. Şi pentru că tot se discută zilele astea despre premii, selecţii, nominalizări, trec aici un fragment.

Întrebat fiind de Iolanda Malamen: Cum arată piaţa noastră de carte?, Cornel Ungureanu răspunde: Fluctuantă. Sunt cărţi importante pe care le poţi descoperi doar în librăria** de la Muzeul Literaturii. Orice domnişoară*** crainic de la televiziune dacă scoate un volum de poezele vine de cinci ori prin emisiunile culturale ca să povestească despre cât de artistă e 'mneaei. Autori mari nu se văd pe ecran. Scriitori fundamentali, cărţi esenţiale n-au parte de nici o reclamă. Sunt în Juriul Uniunii Scriitorilor şi descopăr, în ultimul moment, cărţi care trebuie să intre in atenţia noastră. Ce citim, pe cine excludem, de ce? Pentru ce optăm?

Şi tot din interviul ăsta am aflat că facultatea aia nu mai e facultate de citit romane, pentru că nu mai există cititor de roman, există doar spectator de telenovelă.


*aşa au zis aseară la meteo, că se încălzeşte, serios.
**adevărul e că unii n-au cum să ajungă pe acolo, deşi eu mi-aş dori mult să citesc amintirile acelea legate de Universitas.
***dacă-mi aduc eu bine aminte, a fost şi un domn crainic în aceeaşi situaţie, cum n-a mai fost crainic, cum n-a mai fost mare poet.

7 comments:

Anonymous said...

Mi-am scos acum nasul pe geam, parca e un pic mai cald decat la pranz.

Foarte fain interviul cu Cornel Ungureanu. M-a uns pe suflet chestia cu Elfriede Jellinek si Michel Houellebecq.

Anonymous said...

Un lord domnul Ungureanu. Fina abordare a problemei.... un om deosebit.

Sa revin la lucruri spirituale - unde spuneai ca vedem bancuta plutitoare ? Hm, departe podul acela.... poate ajung maine pe acolo.

Daca nu uit ;)
Brrrrr...

white noise said...

@adinab- eu am venit asa inghetata acasa, incat nici dupa paine nu m-am dus. las' ca vad maine daca s-a incalzit sau nu :)

@darael- nu plutea, statea bine ancorata pe gheata, langa podul de la Electro.

ma bucur ca v-a placut interviul!dar pe unii ii va infuria la culme.

Anonymous said...

interesant interviul. thanks for sharing

white noise said...

@Raluca- pai de ce s-au inventat prietenii virtuali? for sharing bineinteles :-)
mai sunt niste interviuri in stanga,"de prin reviste", poate gasesti ceva si pe acolo

Anonymous said...

merci! lista cu linkuri de pe dreapta e ametitoare:-)

white noise said...

@Raluca - e facuta in timp, trebuie citita la fel :)