Thursday, February 19, 2009

Leapşa

Mă întreabă Dragoş dacă am ritualuri de lectură. E cam indiscret individul ăsta, dar trebuie să răspund, ce să fac.

Nu ştiu sigur dacă am ritualuri din astea. Ştiu sigur că, dacă nu citesc, ceva nu-i bine. N-am nevoie decât de un colţ al meu, în care să fie căldură şi lumină. Nu-mi plac veiozele, lămpile de carte şi alte chestii de astea care-mi bagă lumina în ochi, ca la interogatoriu. În general, prefer să fie linişte absolută, dar uneori pun muzică, nu prea tare, cât să acopere zgomotele venite din vecini.

Am diverse semne de carte, pentru că nu-mi place să îndoi paginile. Dar nu mai sunt la fel de atentă cu cărţile cum eram cândva. În ultimii ani am început să subliniez unele fragmente, să notez câte ceva pe margine. De multe ori, după un timp, răsfoind cartea, mă întreb de ce am scris ce-am scris şi de ce am subliniat acel fragment şi nu altul.

Citesc şi în tren, şi în avion, dar nu citesc în parcuri. Citesc şi pe calculator dacă trebuie. Cu poezia n-am nicio problemă, dar când e vorba de proză prefer hârtia. [Dacă mă gândesc bine, pe cărţile de poezie nu fac nicio însemnare, dar nici nu le dau cu împrumut. Sunt mult prea greu de găsit, aşa că nu-mi asum niciun risc.]


Şi acum ceva pe lângă subiect: am primit un premiu fără canguri, pentru cel mai bun blogroll [în care adaug câte ceva cam în fiecare zi]. Nici n-am ştiut că am fost nominalizată, nici că se dau premiile astea. M-am bucurat. Premianţii îşi vor primi coroniţele mâine, adică vineri, 20.02.,ora 14.14, la sediul USR, când se lansează cartea Luciei Verona.

2 comments:

Unknown said...

Sambata, 21 februarie 2009, ora 16:00, Carturesti Continua proiectul „ Cartea pereche ”
Cautarea nu are oprire. Ne cautam cartea pereche. Poate am trecut pe langa ea, lasandu-o in raft, fara sa ii cunoastem inca miracolul. Sambata aceasta, proiectul "Cartea perche" initiat de librariile Carturesti continua, avand ca tema, de data aceasta, poezia araba. Delicata ca un val de matase, sinuoasa ca Nilul. De la ora 16:00, la libraria Carturesti de pe str. Mercy, nr. 7, se va auzi poezie in limba araba. Trei voci vor recita din poeti precum poetul sirian contemporran Nizar Qabbani si altii, mai intai in limba araba, apoi in traducere libera, in limba romana.

Incearca si carturestenii o traducere din Qabbani:
"Cand te iubesc,
Tasnesc din mine cuvinte noi,
Orase noi, taramuri noi,
Iar orele respira indeaproape.
Creste grau intre paginile cartilor,
Pasari zboara din ochii tai,
Iar peste sanii tai trec caravane incarcate-n mirodenii,
Cad fructe de mago in jurul tau, padurile iau foc,
Si tobe nubiene imi rasuna-n tample."

(Nizar Qabbani - "Cand te iubesc")

Veniti maine, sambata, de la ora 16:00, la o intalnire cu ceaiuri negre ispititoare, la o intalnire cu poezia araba si caligramele arabe, prin mijlocirea Centrului Cultural Romano-Arab din Timisoara. Aduceti cu voi o carte scrisa de un autor arab si propuneti-ni-o. Poate ne va fi carte pereche.

white noise said...

@Livia - pana nu trece iarna asta, nu ies niciunde.
dar povestea asta de la carturesti nu prea ma atrage