Tuesday, April 29, 2008

100%

Zicea Turnavitu' , într-un comentariu la un articol polemic pe care l-a scris acum vreo câteva zile, că unii bloggeri combat cu bucurie părerile unor critici. Eu nu vreau să fac aşa ceva, cel puţin nu acum. Dimpotrivă! Vreau să spun că-s 100% de acord cu Cosmin Ciotloş când scrie: Consider apariţia ediţiei secunde din Păpuşarul lui Claudiu Komartin mai importantă chiar decât volumul iniţial, care, în anul de graţie 2003 obţinea – strălucit – sufragiile cronicilor şi ale juriilor literare.
Restul articolului e aici. Şi după ce-l citiţi, căutaţi cartea. Doar ea contează cu adevărat.
Notă. Păpuşarul 2007 nu e copia fidelă a celui din 2003, lipsesc vreo 3 poezii, una şi-a schimbat uşor locul, iar la sfârşit, sunt texte scrise între 2003-2005, selectate din Circul domestic, plus o addenda, un text final, care parcă n-a mai fost publicat în niciun volum.
Şi cum tot citesc 2 pentru Praga [atenţie! dă dependenţă!], am ajuns la un site unde au apărut în variantă engleză Poemele cu Tătuca [scrise de Komartin]. În română sunt aici.

6 comments:

Anonymous said...

Am citit poeziile lui Komartin prin diferite reviste: Romania literara, Luceafarul, etc. Este un poet cu anvergura in constructie asa cum spune si Ciotlos. Confirma aspectul inexplicabil conform caruia poetii inzestrati au o perceptie de viata de parca-ar avea 80 de ani de experienta, si nu sub 30 de ani. N-am citit Papusarul daca am sa-l caut. (Starnit de postarea ta !)

white noise said...

poate o gasesti la editura. sau poate o vor mai vinde si la bookfest.
prin reviste sunt doar franturi, in RL parca erau niste poezii din Circul domestic, iar astea recent publicate in Luceafarul sunt cumva poezii "ocazionale", am citit unele pe club literar.

Anonymous said...

Mai, eu n-am mai citit poezii de la sfarsitul liceului, de cand le-am parcurs pe alea obligatorii si mi-au iesit pe nas, si te vad pe tine pledand mereu pentru poezie... Mi-e groaza sa ma apuc de 'Levant'-ul lui Cartarescu pe care l-am luat de la Schimb de Carti, ma simt descurajata in fata lui, doar pentru ca sunt versuri. :) Heeelp.

white noise said...

@Roxa- te inteleg perfect, scoala are talentul asta de a taia orice chef de a mai citi vreodata, poezie mai ales, ca-i mai complicata.
mergi intr-o librarie si rasfoieste pur si simplu carti de poezie, vezi ce ti se potriveste.
uita-te si pe bloguri, pe unde mai scriu ei.
o sa mai pun si ei niste link-uri mai tarziu, chiar la "postul" asta.
Levantul e minunat, s-ar putea sa-ti placa, are o poveste, are umor si inteligenta, are de toate.

Anonymous said...

Hm, multumesc (mai ales de incurajare). :)

white noise said...

@Roxa- te incurajez cat pot:-)
si iti dau un sfat: daca simti ca nu-i momentul, NU citi!