Tuesday, May 22, 2007

La tv-ul meu

Acum vreo două săptămâni, ar fi trebuit să fie o întâlnire cu Florin Iaru, la Joc secund. Ei, într-un fel a şi fost, dar n-am ajuns eu la ea. Pe afiş [dar şi-n e-mail] era trecută ora 18, dar ar fi trebuit să fie 16. Aşa că eu [şi încă vreo câţiva] am ajuns la librărie când totul era deja istorie. Tema era interesantă, despre literatură şi internet; ca să ştiţi ce-am pierdut.

Dar am recuperat câte ceva zilele astea, pentru că Iaru a fost invitat la A cincea roată [emisiunea lui Robert Şerban]. N-am cum să povestesc toate cele, dar zic şi eu esenţialul. În primul rând, anul ăsta ar trebui să-i apară trei cărţi: una de poezii, alta de povestiri şi un roman [dar ăsta nu-i chiar gata].

A povestit despre începuturi, despre Judecata poeţilor din săptămîna. Unele chestii pot fi găsite şi într-un interviu vechi din Tiuk!

Despre internet a zis o chestie cu care în principiu-s de acord: e un loc în care democratizarea e destructivă; se publică mult şi ce e valoros se pierde într-o masă de lucruri proaste; ce-i bun, apare până la urmă şi pe hârtie.

De citit, citeşte cam o carte pe săptămână, din cele recomandate de prieteni. N-are încredere în reviste, că-s pe găşti.

Am reţinut ideea asta: „într-o lume liberă, trebuie să dai o carte bună.” Şi mai ales: „tot ce fac, tot ce am, se datorează poeziei.” Cred că-s exacte formulările, de aia le-am pus ghilimele.

PS. off topic, dar important! pentru cei care nu citesc comentariile, trec aici unul lăsat de Alina[mulţumesc mult!]:

Draga White Noise (era sa scriu White Snake:))
stiu ca te intereseaza: joi si vineri or sa fie Florin Lazarescu, Lucian Teodorovici, Silviu Lupescu si George Onofrei - directorul Suplimentului de Cultura - la TM. Joi la 18.00 la Carturesti-ul de pe Mercy, vineri tot la 18.00 la Joc Secund. Ceva filmulete a lui Laza (Lampa cu caciula)... triscutii...

No comments: