Monday, April 7, 2008

Aprilie

De fapt, eu mi-am făcut blogul ăsta pentru a-mi cultiva [cu pasiune] obsesiile. Aşa că acum o să spun câte ceva despre luna poeziei, care nu se întâmplă la noi, ci la ei. Acolo la ei april is national poetry month. Cred că are o legătură cu APRIL is the cruellest month, dar nu ştiu dacă vor să îmblânzească natura, sau vor doar să spună ce au pe suflet, în speranţa că cineva o să-i asculte.

Pentru a marca momentul, am pus în dreapta un grupaj poetic şi m-am abonat la Poem a Day. [pentru curioşi: poeziile pot fi citite aici; o să găsiţi şi un poem al lui Charles Simic, autor tradus în română, acum nişte ani, de Mircea Cărtărescu.]

Nu m-am străduit să(-mi) traduc la modul profesionist poeziile, le-am citit pur şi simplu. Iar când am citit This is a poem with missing details, m-am gândit la există şi disperare şi joc în ceea ce nu-ţi spun. Poate şi din cauza lui aprilie. [aici câteva poezii din Mutilarea artistului la tinereţe; şi altele din Cinci.]

2 comments:

Anonymous said...

Nu stiu cum este la ei, dar la ceilalti, cei din emisfera australa, poate sa fie toamna si se potriveste mai bine cu versurile. In opinia majoritatii. Asta referitor la best new zealand poems pe care abia acum le-am vazut. Iar referitor la poezie, mie primavara mi se pare mai ispititoare din acest punct de vedere, desi se pare ca cele mai multe poezii si cele mai apreciate sunt scrise toamna.

white noise said...

nu m-am gandit niciodata daca un anotimp anume e mai prolific in materie de poezie.
oare cand se scrie cel mai mult? ar fi interesant de aflat.
toamna parca-s mai multe festivaluri de poezie, tot acolo, la ei.
eu mi-as dori mult sa avem si noi antologii precum astea din NZ, chiar daca n-ar fi citibile integral on line.