Sunday, June 21, 2015

Din nou

De cîteva ori tot am vrut să reîncep să scriu pe blog, poate şi pentru că simt lipsa blogurilor pe care le citeam cândva. Îmi lipseşte energia necesară, de subiecte nu duc lipsă.
Am şi găsit în agenda, notate răzleţ, diverse însemnări despre cărţi, reviste, despre emisiuni literare. Nu mai ştiu cine a spus, vorbind despre modele,  " dacă te iei după cineva, nu-ţi mai iese scrisul tău", sigur era un prozator, invitat la "Piper pe limbă" acum vreo doi-trei ani. Multe luni mai târziu ( în aceeaşi emisiune), Daniel Vighi  a spus cam aşa: "totuşi poezia e esenţa literaturii". Peste câteva luni, Nicolae Manolescu parcă i-a continuat ideea, spunând că poezia e calea de acces către lucruri fundamentale, numai că trăim într-o lume dezinteresată de ea însăşi, de aceea parcă se scrie în gol(cititorii de poezie par a fi din ce în ce mai puţini).
Simona Sora a vorbit despre proză, despre decalajul care există între ceea ce se scrie la noi şi ceea ce se scrie prin alte părţi.  S-a vorbit mult despre faptul că traducem multe cărţi vandabile, nu le traducem în primul rând pe cele valoroase. Câteva idei notate în timpul acelei emisiuni: "Cred că noi nu citim îndeajuns"./ "Avem literaturi întregi neacoperite"./ " Se scrie bine despre cărţi proaste".

3 comments:

Valeriu Gherghel said...

Lipsa asta o simt și eu, era un ”cerc de discuții” pe vremuri, combatanții au obosit - ori și-au pierdut cheful și se ocupă de altceva mult mai important decît să consemneze noile apariții pe bloguri și să le ”judece” :) O parte dintre ei a migrat pe FB...

white noise said...

Blogurile au fost abandonate din diverse motive, dar au apărut altele, prin alte zone ale netului.
Mie FB-ul nu-mi place, e o mare hărmălaie acolo, toată lumea vorbește, dar nu prea știu cine ascultă.

Claudiu said...

E posibil ca si atmosfera cotidiana sa te retina, zic si eu. Timpul poate fi o problema insa tind sa cred ca subiectele vor veni de la sine in perioada urmatoare!