Sunday, June 28, 2015

Bernstein

O carte cu un asemenea titlu (All the Whiskey in Heaven) nu se ratează. Mi-am dorit-o mult și uite că până la urmă am reușit să o cumpăr. De fapt și Charles Bernstein a avut răbdare, a stat decenii întregi în underground(aproape), publicând în general la edituri mici,  tirajele au fost și ele mici de tot. E adevărat că a ieșit la suprafață publicat acum de cea  mai bună editură, Farar, Straus and Giroux.  Am încercat să așez cartea într/un colaj prietenos, dar n-am găsit în toată casa nicio urmă de whiskey, și n-am găsit nici volumul lui Ion Vinea, cel cu Whisky Palace, dar sper că e bine și așa:

Citesc încet, cam unu-două poeme pe zi, poezia lui nici nu e una care să te acaparaze total, dar( pe mine cel puțin mă) contrariază la tot pasul. Unele texte mi-au sunat cunoscut, de vină sigur e Dan Sociu, care la un moment dat făcea traduceri și le publica în Cuvântul (pe când redactor-șef era Răzvan Țupa).

Câteva versuri din poemul citit azi:

I am a leftist poet in my armchair
and an existential poet on the street;
an insider poet among my friends,
an outsider poet in midtown.

Și încă ceva: din volumul de debut a selectat un singur poem.

No comments: