Saturday, April 30, 2011

PdS 78

Am descoperit întâmplător cartea asta într-o librărie, ascunsă pe un raft. Norocul meu că-mi place să cotrobăi, altfel n-aş fi găsit-o. M-a lovit în plin încă de la început. M-am întrebat: dar noi de ce n-avem poezie ca asta? După care mi-am dat seama că-s nedreaptă, am avut şi noi poezie din asta. Deşi cred că ar trebui să spun avem, deşi poetele la care mă gândesc eu nu mai scriu, din diverse motive. Cred că Ewa Lipska e unul dintre cei mai buni poeţi* pe care i-am descoperit în ultimii ani. Iar volumul se numeşte Poet?Criminal?Madman? Ştiu că iniţial  am spus că pentru pds voi selecta doar poeţi români, dar de data asta am de gând să-mi încalc promisiunea.

Ewa Lipska
Grudgingly

And if I really died - nothing would happen

The family would cluster with black banners.
They might even manage to cry for a moment.
The sun would move as usual. And waggling their legs children
would sit high up on the clouds.
No-one would stop     the doorbells     the visits     the telephones
elections of a new Napoleon     a new Chagall
Bible would still be old.

You might sit down for a moment
open your hands wide
and stare     stare     stare
Only for a moment. No more.

Therefore
I die grudgingly.

------
să ştiţi că nu întâmplător am zis poet, ba dimpotrivă, e foarte bine motivată alegerea acestui cuvânt

4 comments:

capricornk13 said...

Superb
Da' nu mai citi poezii de-astea o vreme, te rog eu!

white noise said...

cred ca ele ma gasesc pe mine

Irina Bruma said...

foarte frumoasă poezie... sper sa mai gasesc texte de-a ei pe internet :)

mulțumesc mult :)

white noise said...

vad ca nu reapar comentariile.
ma bucur ca v-a placut, nu mai zic altceva acum