Friday, January 28, 2011

De prin reviste

Poate aţi aflat deja de pe blogul lui Mihail Vakulovski: Tiuk! 29 e pe net. Şi pot să mă laud că am şi eu acolo o rubrică, la Poveştiuci pe bune găsiţi PdS 10 din 70. Şi am mai zis câte ceva şi la 10 TOPuri 10 pentru Tiuk! de 10 ani. Vedeţi voi acolo despre ce-i vorba. Am alcătuit fiecare top de parcă ar fi fost singurul pe care trebuia să- l fac, de asta veţi vedea că se repetă anumite nume. Mai zic: m-am mirat vâzând că nu l-am inclus pe Vonnegut în topul scriitorilor favoriţi, am văzut după ce trimisesem mailul, dar am hotărât să nu schimb nimic. La poeţi români nu l-am trecut pe Eminescu, nu ştiu de ce, cred că Ziua Culturii a  fost de vină [şi despre ziua asta am zis ceva în Ring, vedeţi aici; sunt ultima pe listă, dar vă asigur că nu înseamnă nimic, nici nu mi-a cerut nimeni voie să mă treacă ultima, nici eu nu am cerut voie nimănui să apar acolo.]  Adevărul e că fără Mişu nu se poate, fără el n-ar fi fost nici ceilalţi. So it goes. 

Completare. Am văzut că din nou Tiuk! are  probleme tehnice, trec aici topurile mele:

răspunsuri parţiale, ordine alfabetică

10 TOPuri 10 pentru Tiuk! de 10 ani
 
10 scriitori preferaţi

Stefan Agopian, Roberto Bolaño, Dostoievski, T S Eliot, Jeffrey Eugenides, Mariana Marin, Rabelais, William Styron, Vargas Llosa, Walt Whitman

10 scriitori români preferaţi

Ştefan Agopian, George Bacovia, Ştefan Bănulescu, Hortensia Papadat Bengescu, Mircea Cărtărescu, Filip Florian, Mircea Nedelciu, Constant Tonegaru, Mariana Marin, Cristian Teodorescu

10 poeţi români preferaţi

George Bacovia, Dan Coman, Claudiu Komartin, Mariana Marin, Ileana Mălăncioiu, Ion Monoran, Ioan Es. Pop, Nichita Stănescu, Cristian Simionescu, Constant Tonegaru

10 prozatori români preferaţi

Ştefan Agopian, Ştefan Bănulescu, Hortensia Papadat Bengescu, Ioana Bradea, Mircea Cărtărescu, Filip Florian, Anton Holban, Mircea Nedelciu, Camil Petrescu, Cristian Teodorescu

9 comments:

anca giura said...

A, deci prin Tiuk ne-am mai văzut noi doi. Oooo, salută-l pe m. din partea mea, în numărul ăsta nu m-am produs şi-mi pare rău. Dar revin în următorul. Şi acum ia să te citim...

Andi Bob said...

Te-am nominalizat la BLOG DE BLOG 2010. Succes.
Țin și pumnii... :)

white noise said...

@eva - nu stiu pe unde ne-am vazut, la mine colaborarea abia acum incepe :)

@Andi Bob - multam, desi am zis> n-am ce cauta acolo, din multe motive. dar uite o sa incerc sa scriu mai des pe blog.

Micawber said...

Fistichii preferinte - cum ar veni. poetii si prozatorii nu sunt scriitori, sau prozatorii si scriitorii nu sunt poeti... sau, in fine, va las sa le permutati dvs. dupa cum va place :)

white noise said...

si cum ati ajuns la concluzia ca poetii sau prozatorii nu sunt scriitori?
scriitorul poate fi poet, prozator, dramaturg, eseist si tot asa. stiti prea bine toate astea.
si cine-a zis ca scriitorul nu poate fi poet?
eu de dramaturgi n-am zis nimic
uitati-va pe site sa vedeti ce au raspuns altii

Wilkins Micawber said...

Nu au ajunsesem la "concluzia" aceea, ci autorul acelor topuri, in mod implicit, desigur. N-ati sesizat mica mea rautate.

white noise said...

dvs n-ati sesizat ce era de sesizat. autorul acelor topuri stia exact ce intreaba. si cei intrebati au stiut exact ce au de facut

Yigru Zeltil said...

Mă mir că printre poeți nu este prezent Ion Mureșan (nu că mie mi-ar plăcea) și este prezent Cristian Simionescu (pe care îl credeam totuși ceva mai „obscur”, cum încă este Vasile Vlad, de pildă)... În orice caz, niciunul dintre poeții mei preferați nu e trecut acolo, așa că mă abțin. :)

white noise said...

sincera sa fiu, nu stiu de ce te miri. despre cristian simionescu si vasile vlad am scris de cateva ori pe blogul asta