Saturday, May 5, 2012

PdS 82

Când e vorba de literatură, nu prea ştiu ce se va întâmpla la StudentFest, dar ştiu sigur că joi, la ora 5 pm,  Ana Puşcaşu îşi va lansa volumul de debut, Te aştept ca pe un glonte, apărut la casa de pariuri literare. Am vrut să aleg un text din ciclul de LM-uri, dar m-am răzgândit. [Aici puteţi asculta/vedea câteva poezii din acel grupaj, citite prin septembrie 2010 la Cărtureşti, într-o ediţie a Institutului Blecher].

Ana Puşcaşu
frica nu trece

mă baţi prieteneşte pe umăr şi
nu am curajul să strig
aşa cum ar trebui frica nu trece
când din stomac îţi ies paie şi
ştii cât de aproape eşti

ai alerga de la un capăt la
altul al acoperişului într-o singură noapte şi acolo
la capăt te-ai opri bărbaţi ar ieşi
în stradă s-ar strânge în
jurul tău şi te-ar privi te-ar
obliga să tragi din ţigările lor să bei
din paharele lor şi apoi
te-ar lovi peste faţă

e ca şi cum până la inima mea s-ar fi trasat
sute de dâre subţiri de benzină şi la capătul
celălalt cineva m-ar privi în ochi