Friday, November 12, 2010

Despre proză. O întrebare indirectă

Am uitat nepermis de mult să răspund unei întrebări puse pe mail de Răzvan Ţupa. Nici acum nu o să răspund ci o să pun întrebarea celor care trec pe aici [în cazul în care cei interesaţi de proză mai trec pe aici], fie că au blog sau nu. Poate răspund pe blogurile lor, sau îi scriu direct lui Răzvan.

E vorba de un proiect legat strict de proză, pe care el ar vrea să-l pună pe picioare. Vedeţi aici despre ce ar fi vorba în detaliu.

Întrebarea ar suna aşa:

Ce poveşti româneşti consideraţi că sunt cele mai importante din ce aţi citit în ultimii 10 ani [şi  de ce].

Cei ce răspund la această întrebare ar fi bine să încerce să contureze şi câteva  tendinţe relevante din proza ultimilor ani.

Atenţie: e vorba şi de o limită de vârstă, adică întrebarea se referă la proza tânără [autori care n-au trecut de 40 de ani].  O să mă gândesc şi eu. Pe mine limita de vârstă mă cam ţine în loc.Şi încă ceva: nu se caută o listă de nume, ci una a poveştilor [ce poveşti i-ar putea interesa pe cititorii străini].

2 comments:

zum said...

hm, ai dreptate, si pe mine ma cam incurca treaba aia cu varsta... ma mai gandesc si poate raspund, desi n-o sa fie chiar usor :) [la tendintele relevante din proza ultimilor ani nu m-as baga, insa. e mult peste puterile mele.]

white noise said...

@zum - da , e complicat. dar m-as bucura daca am fi in stare sa zicem cate ceva. poate ii scrii pe mail partea cu tendintele :)