Wednesday, September 10, 2008

De prin reviste

Tot vreau să scriu despre ce am mai găsit prin reviste, cred că acum e momentul. În primul rând ar fi de citit câteva interviuri: unul cu Filip Florian, altul cu Şerban Foarţă şi încă unul cu Răzvan Petrescu. Cei care au răbdare să descarce numărul 8 din Orizont [că-i din nou funcţional site-ul] vor descoperi un interviu cu Cornel Ungureanu şi un altul cu Dan Coman*. Dar presa a luat la întrebări şi o scriitoare: Ioana Nicolaie povesteşte câte ceva despre romanul care stă să-i apară.

Poate fi descărcat şi numărul 16 din noua literatură [undeva într-un comentariu e link-ul direct, doar acela funcţionează]. Mi-a plăcut dosarul despre cărţile preferate, cărţi de vară. Mă întreb dacă Simona Popescu a terminat de citit cartea lui Foer, Extrem de tare şi incredibil de aproape, şi cum i s-o fi părut la final, că eu am fost entuziasmată ca ea până pe la jumătate şi-un pic, dar pe urmă mi-a trecut, prea s-au potrivit toate şi am fost cam dezamăgită. Dar mă bate gândul să mi-o iau şi pe aia cu iluminarea, dar în engleză.

Mi-a plăcut declaraţia lui P.F. Thomése: E foarte măgulitor pentru un scriitor să conteze în viaţa altcuiva.

Foarte interesant numărul ăsta, nu doar pentru că e plin de interviuri, în care se spun multe lucruri despre nopţile de literatură de la Neptun. Evident m-am întrebat din nou de ce nu avem şi noi un Attila Bartis [deşi într-un fel îl avem].

M-am bucurat peste măsură azi când am descoperit că Ştefan Agopian o să fie invitat la un pahar de vorbă de cei de la Observator Cultural. Abia aştept să citesc interviul acela.

_______
*tulbur peste măsură. nu cunosc pe nimeni care să-mi reziste./sunt un bărbat cum nu vă puteţi imagina./ca să nu plesnesc de spaimă mă izbesc de o mie de ori de peretele camerei./însă nu vă arăt nimic. nu arăt nimic nimănui./sunt un bărbat teribil/ sunt un bărbat cum nu vă puteţi imagina./bat ca descreieratul din inimă şi mai ceva ca un descreierat rezist acestui râs înăbuşit.[din Ghinga, Dan Coman]

9 comments:

Anonymous said...

chiar mi-era dor sa aud versuri din poemele lui Dan Coman, unul din poetii mei preferati

white noise said...

@mira - ma bucur.n-am stiut exact ce sa aleg, pe ideea ca "scrie carti, nu poezii" asa ca am inceput cu inceputul.
foarte fain interviul, sa-l citesti neaparat.

Anonymous said...

merci de link-uri, ce tare esti ca ai chef si vreme sa gasesti toate chestiile astea! va invidiez tare si pe tine si le lucia pe tema asta;

white noise said...

@capricornk13- anumite lucruri n-au niciun farmec daca nu le imparti cu prietenii :-)

Anonymous said...

Linkuri interesante de citit pe indelete,sper sa reusesc.Am o problema cu Observatorul cultural,nu pot accesa site-ul,eterna recunostinta cui imi da o sugestie...

white noise said...

@inraspar- nu stiu ce sa zic, linkul e bun. la reviste gasesti linkul direct. nici acela nu merge?

Anonymous said...

Nu merge,doar daca gasesc un link direct spre un articol si deschid doar varianta fara imagini (cred ca imi lipseste vreun programas). Gata cu asta,gasesc eu o solutie,multumesc!

to-morrow said...

Multumiri pentru linkuri si generozitatea de a le imparti cu cei care poposesc pe aici. Mie imi sunt foarte utile, fiindca stiu sigur ca tu "detectezi" ceea ce merita citit.

white noise said...

cu placere :-)