Friday, January 20, 2023

Un interviu

Și putem citi un interviu cu Viorel Marineasa, interviu realizat de Melania Cincea. Nu pot să scriu mai mult, e un interviu despre prieteni, despre cărți, despre Timișoara.....

 

( ” Al doilea este Daniel, pe care l-am întâlnit în 1978. De prima dată am avut revelaţia unui om deosebit şi a unui scriitor valoros. L-am întâlnit la Casa Studenţilor din Timişoara, la Cenaclul „Pavel Dan”, unde eram referent. Era ceva între stilul bănăţean şi cel ardelean, se vede că e de pe Mureş. Am trăit şi eu în zona aceea de interferenţă a două regiuni, stând nouă ani la Lipova, de la 6 la 15 ani, iar anterior, vreo doi ani, la Birchiș. Taică-meu, care fusese notar cercual în Ţipari – acolo m-am născut, pe atunci un sat unguresc – a fost mutat la Lipova. A cunoscut-o pe mama lui Daniel, pe doamna Zena, lucraseră împreună la Sfatul Popular. Faptul că Daniel s-a născut şi a crescut în Lipova, faptul că eu am stat câţiva ani în Lipova ne-a apropiat, apoi universul ăla al Lipovei, al Văii Mureşului ne-a legat foarte mult, iar asta a contribuit la coerenţa relaţiei dintre noi.”)

No comments: