Thursday, April 23, 2009

Yeeeeesssss!

Ştiu că am mai folosit titlul ăsta şi am fost luată peste picior, adică ei credeau că n-aş fi avut niciun motiv să mă bucur că a apărut o carte. Dacă atunci n-am fost înţeleasă, poate o să fiu acum, că n-a apărut una, ci trei.


Urmează cele mai scurte recenzii posibile: o carte într-un vers [ales la întâmplare, am deschis cartea şi am trecut aici versul pe care mi-au căzut ochii].


Inumane pot fi cele mai omeneşti gânduri.
[Radu Vancu, Monstrul fericit]

O limpezime neobişnuită, o lumină încărcată cu obiectele fragile ale atingerii
[Claudiu Komartin, Un anotimp în Berceni]

ciudat, cîtă linişte încape sub o plapumă de două persoane
[Dan Coman, Dicţionarul Mara]

În ultimele zile au ajuns mulţi pe blogul meu căutând câte ceva legat de cărţile astea. Pentru ei, un ultim detaliu: o să fie şi o lansare, în 30.04. Later edit: pe blogul lui, nou apărut, Claudiu Komartin spune aşa: lansarea va fi în Club A, marţi, 28 aprilie, ora 18. Vor fi acolo Nora Iuga şi Cosmin Ciotloş.

17 comments:

Alexandru said...

Merci, White Noise, tocmai imi faceam o lista cu ce carti sa cer din Romania! Te rog multdetot, poti sa-mi dai si alte citeva sugestii de carti noi, de proza, poezie, nu conteaza, numai lit. romana sa fie :). Multumesc.

Radu Vancu said...

:)
Eu inca n-am vazut cartile, dar din poza ta se pare ca arata bine.
In mailul primit azi de la "Cartier" scrie ca lansarea ar fi in 29, nu in 30.
Mi-ai facut cadou o seara frumoasa.

white noise said...

@Alexandru - la proza e un pic mai greu, n-am mai citit in ultimul timp. dar uite, Ionuca a vorbit de bine cartea lui Dan Lungu, "Cum sa uiti o femeie".
si cam toate cronicile spun ca "Cele mai frumoase povesti de dragoste", cartea lui Lucian Dan Teodorovici ar fi cea mai buna carte a lui [de pana acum]

am citit cateva povestiri din "Orchestra portocalie", de Veronica Niculescu, mi-au placut :)

cred ca nu trebuie sa spun Filip Florian

la poezie:
de la CR: Svetlana Carstean, Catalina Cadinoiu, Monoran, ma refer strict la ce a aparut de curand.

la Corint: Ioan Es Pop [nu-i o carte asa noua, dar as trece-o pe lista de lecturi obligatorii:)]

prin Bucuresti gasesti poate si carti de la Vinea, ar fi de luat nu doar ce au publicat cei 3 acolo, ci si Ruxandra Novac, Khasis, Gabi Eftimie, Marius Ianus... eu le-am luat cam pe toate, nu stiu exact ce ar fi pe gustul tau.

la Aula au niste antologii , vezi pe site-ul lor. onoreaza rapid comenzile on line. ia de acolo macar Antologia poeziei gen. 80

oricum cartile de poezie sunt [destul de] ieftine, eu n-am regretat niciodata banii dati pe ele

@Radu Vancu - arata excelent cartile, format, hartie, tipar, tot

daca pe tine te-au anuntat ca e in 29 inseamna ca asa o fi. poate s-a grabit Razvan Tupa cu anuntul.

as vrea sa stiu si eu exact, vreau sa ajung la acea lansare:)

si ma bucur ca te-ai bucurat. habar n-ai cat m-am bucurat eu :)

zum said...

stie cineva de unde se pot comanda online cartile astea? ca habar n-am cand ajung prin librariile romanesti si nici nu am pe cine sa rog sa le caute. si caut de o mie de ani si cartea lui radu vancu despre mircea ivanescu. ma rog, aia e aparuta la vinea si cumva nu-mi mai fac iluzii. dar astea de la cartier sper ca se gasesc. pe site-ul lor n-am gasit modalitati de comanda :(

@ Alexandru: Svetlana Carstean, daaa, neaparat!!! se gaseste si usor. daca n-ai citit biographia litteraria a lui Radu Vancu, e musai. si, daca nu o ai deja, Cartea cu bunici :) dar astea sunt ceva mai vechi, probabil ca le ai.

bine ca mi-ati adus aminte, trebuie sa citesc si eu Zilele regelui. si sa dau o raita pe la Aula, ca mai au cateva carti care-mi trebuie.

white noise said...

@zum - eu zic sa trimiti si un email editurii, sa intrebi.
dar cartile de la cartier se vand si on line, de ex. aici:
http://www.librarie.net/cautare-carti-rezultate.php?e=Cartier

astea-s prea noi sa fie acolo.

cartile de la vinea is de gasit mai ales la targ.

dar la carturestiul din bucuresti sigur au cateva titluri de la vinea.

zum said...

da, de la carturesti mi-am luat eu biographia litteraria si fratele paduche, mai aveau o cartea a lui tone, kata (acum ma oftic rau de tot ca nu mi-am luat-o) si inca vreo doua-trei titluri. dar eu am ditai lista de la vinea (domnisoara cvasi si iustin panta sunt in varful listei, plus cartea lui vancu). stiu, targ si chioscul de la muzeu (unde oricum trebuie sa ajung pentru mariana marin). dar cine stie cand...

mai astept. poate le gasesc pe net. nu de alta, dar cartile lui dan coman si radu vancu imi trebuie neaparat :) sau poate-i invita cineva la o lectura in berlin :):):)

Alexandru said...

Mulţumesc mult, White Noise şi Zum.

Am doar cîteva din ele - Svetlana Cârstean (în Tablou de familie şi în ediţia nouă), din Ioan S. Pop am prima ediţie din Ieudul fără ieşire - aş vrea No exit, mai am antologia gen. 80, cea a lui A. Muşina (au reeditat-o la Aula?).

Adela Greceanu, Radu Vancu şi Veronica Niculescu erau deja pe lista, subliniaţi cu roşu (asta înseamnă, pentru soră-mea mai mică - ea o să umble prin librării -, ”nu mai vorbesc cu tine dacă nu mi le găseşti”.

O să mă uit pe net după celelalte titluri, că nu pot să le cer chiar pe toate :)

zum said...

@ Alexandru: te invat eu cum sa faci: comanzi tu pe adresa surioarei si ea nu trebuie decat sa ia pachetele de la posta, scapa de alergatul prin librarii (unde, de altfel, risca sa nu gaseasca mai nimic). eu asa fac :) si merge!

cristi cotarcea said...

Încă nu se ştie sigur când va fi lansarea. Într-adevăr, cred şi eu că e mai probabil să fie miercuri, pe 29. Până acum, Răzvan obişnuia să anunţe ore diferite, acum a început şi cu zilele :). Oricum, sigur vei afla din timp.

Cât despre coperţi, nu ştiu încă dacă îmi plac foarte mult. Cred că aş fi preferat să fie câteva versuri scrise în spirală, decât titlul volumului de multe multe multe ori.

V. said...

@white noise, Alexandru:
Veronica se declara oficial emotionata si fericita de compania Adelei Greceanu si-a lui Radu Vancu.
Nu stiu cum sa multumesc, asa ca va dedic o intimplare. S-a intimplat o poezie acum vreo doua zile in Piata Mica din Sibiu. Stateam cu Adela la o cafea si a zburat printre noi o vrabie. A trasat un arc de cerc, iute, vijjj. Adelei i-a atins timpla cu aripa.

luiza said...

alexandru, eu aş adăuga pe listă şi "Ultimele însemnări ale lui Mateiu Caragiale
însoţite de un inedit epistolar
precum şi indexul
fiinţelor, lucrurilor şi întâmplărilor
în prezentarea lui Ion Iovan"

(http://iovan.net/)

volumele astea 3 arată perfect. de-abia aştept.

le petit mouton said...

vai de mine, sper sa le gasesc!

raluca said...

si eu mi-am notat cam toate sugestiile de poezie de aici:-)) merci frumos white noise si pentru sugestiile de la un alt post (ma refer la Ioan Es Pop) de-abia astept sa ajung in Bucuresti:-)) Vestea buna e ca volumele se prezinta ok, caci de exemplu citeva exemplare de la Cartea Romaneasca sunt cam sui taiate:-(( cumparatul pe internet e ok, insa tare mult mi-ar placea sa fie usor de gasit in librarii cartile astea de poezie! dar poate ca e posibil sa fie comandate cartile disponibile si intr-o librarie, in Carturesti de exemplu, sau cer prea mult?

white noise said...

@zum - si "papusarul" plus asta noua iti trebuie neaparat, te asigur eu :)

@Alexandru- la Aula au cateva antologii ieftine, desi nu arata prea bine: Iaru, R. Bucur, Musina, plus Mircea Ivanescu, Brumaru.
antologia gen. 80 e editia a IIa , revizuita si adaugita.nu stiu cum e prima editie, asa ca nu pot sa dau detalii.

ar fi de luat si carti de la brumar, dar cum nici astea nu se gasesc... nu mai zic nimic

@cristi cotarcea- pt mine lansare inseamna tren/hotel/vorbit su sefu', deja e tarziu, n-am cum sa ajung. in 30 era bine. gata. is asa trista ca nu mai zic nimic.

@V- foarte frumoasa poezia :)

@Luiza - si eu am vrut sa cumpar cartea lui Iovan, dar mi s-a parut cam scumpa. stiu pe cineva care o are, sper sa-mi fac timp sa o citesc

@le petit mouton- abia au aparut, sigur le gasesti in bucuresti.

@raluca- la carturesti, in capitala lu' peste [ca-s suparata la ora asta] gasesti cartile lor de la vinea. stiu sigur, eu am sunat la carturestiul nostru, sa intreb de diverse carti si mi-au zis ca le au, dar la bucuresti :(

Alexandru said...

@Luiza, vai, uitasem complet de cartea lui Ion Iovan (de parca ar aparea si multe de genul asta) :) Merci.

@White Noise: Merci mult si pentru celelalte sugestii :)

cristi cotarcea said...

Revin cu o observaţie despre coperţi: sunt grozave! Dacă priveşti bulina din centru mai multă vreme, pătrunzi în pântecele Poeziei.

white noise said...

@cristi cotarcea - de acord, mai ales ca e poezie adevarata in cartile alea