Wednesday, February 17, 2010

La "Blecher"

Am lipsit câteva zile, dar am lipsit motivat. Am fost la Bucureşti, la prima ediţie din acest an a Institutului Blecher.  De când m-am întors, mă tot întreb ce să povestesc, pentru că ar fi multe de spus. De câte ori se anunţă o nouă ediţie a clubului de lectură, de atâtea ori caut o birjă*, să pot pleca. Numai că uneori mai sunt probleme tehnice [lipsă de bani, de timp, plus termene de predare şi alte chestii absolut nesuferite]:

De data asta am putut face totul la timp, până şi aparatul meu foto a înţeles importanţa momentului şi a funcţionat până la capăt.

Am vrut să mă duc şi pentru că era o primă ediţie în casă nouă [cu avantajele şi dezavantajele sale].

Mai întâi câteva poze, înregistrări:




Radu Vancu citind finalul de la Sebastian în vis [începutul e aici; iar aici pot fi găsite  fragmentele alese pentru a fi disecate de cei prezenţi]:



Ioana Bogdan a citit fragmente dintr-un roman, Anisia. [varianta video aici, doar începutul]. A povestit pe blogul ei cam ce s-a întâmplat, cum a fost primit textul citit. Eu cred că multe din reproşurile care i-au fost aduse pot fi făcute multor romane publicate în ultimii ani, aşa că n-aş spune că situaţia e atât de neagră. Oricum nu pot să nu remarc eleganţa cu care a primit criticile aduse [la fel şi Radu Vancu, pentru că nu  a fost lăudat chiar de toată lumea].


Încep discuţiile:

Vezi mai multe video din Evenimente

Noutăţi tehnice: afiş, pliante cu textele care au fost citite


La ora H au început ostilităţile, şi totul  a fost foarte interesant. La Institutul Blecher  textele citite nu cad niciodată în gol, ba aş putea spune că dialogul din partea a doua e mereu deosebit de viu.  Şi pentru toate astea vinovat e tot Claudiu Komartin, care ştie şi cum să-i selecteze pe cei care citesc, dar şi să-i invite la dialog pe cei veniţi să asculte.  Aşa că până la urmă nu pot spune decât că Institutul Blecher are un singur defect: e la câteva sute de kilometri distanţă. Însă uneori merită străbătuţi.

------
*birja e de la Zaza

No comments: