Saturday, June 27, 2020

”The Fire Next Time”

Trebuie să recunosc că-s cumva în stare de șoc, am mai citit cândva fragmente din eseul ăsta, dar e prima dată când am citit tot eseul în întregime (în cazul în care poate fi numit eseu.) Dacă vreți să înțelegeți ceva din lupta asta continuă dintre albi și negri, citiți cartea asta. S-au tradus și câteva romane scrise de James Baldwin, dar eu o să citesc acum Omul invizibil al lui Ralph Ellison. Nu știu dacă e cea mai bună continuare, dar așa simt acum (deși unor prieteni le-am spus că aș începe un șir de recitiri și aș începe cu Coliba unchiului Tom.) (A fost pe HBO o ecranizare după un roman al lui Baldwin, Dacă strada Beale ar putea vorbi, cartea a apărut în traducerea Elenei Marcu,  tot la Black Button). Iar mintea mea e praștie la ora asta, nu pot fi coerentă. (Am întrerupt din nou cartea aceea a lui Colson Whitehead, sper că nu pentru mult timp. Simt cumva că individul e genial.)

James Baldwin Va veni focul, traducere de Elena Marcu, Black Button Books, 2020

No comments: