Monday, September 9, 2019

„E gata vacanța, de mâine e toamnă”

Așa a sunat ultima replică a celui care a prezentat festivalul Open Stage, dedicat trupelor tinere, cam toate (sau oricum, cele mai bune) de rock. Au fost zile cu multă muzică, aseară se putea trece de la jazz (JazzyBit la Bega Bulevard), la muzica vieneză în Parcul Botanic, la rock-ul puștilor din Piața Sf Gheorghe.

 A fost o seară de vară, și garda a luat o scurtă pauză pentru o înghețată.

Și săptămâna a început foarte bine, cu o noapte albă, dar cu victoria lui Rafa, plus faptul simplu, care în fiecare an îmi ridică moralul: nu am nicio legătură cu școala! Nu e o fericire să fii elev în țara asta, dar să fii profesor e infinit mai rău/greu/...(alte variante)!

Punctul culminat al săptămânii trecute rămâne concertul Richard Oschanitzky - in memoriam, iar săptămâna asta cred că va fi vernisajul de la Kunsthalle Bega!  Dar săptămâna se va încheia cu a XIV a edițe Plai, și cu o caravană a filmului românesc, ambele au loc în aer liber, sper că vremea va fi blândă cu noi. Pentru că, oricum am lua-o, vremurile sunt crunte, mai ales în/pentru Timișoara.

A, era să uit:  azi (adică 9) e ziua de naștere a lui Aleksandar Hemon, mă bucur mult că e tradus la noi, încă nu scriu nimic despre el, am de terminat „Proiectul Lazarus”. Dacă ar fi să fac un raft cu autori descoperiți (și f imp) după anul 2000 Aleksandar Hemon ar fi acolo, lângă Jeffrey Eugenides, Colum McCann, David Foster Wallace, Roberto Bolano; iar alături de ei ar fi și câteva cărți răzlețe scrise de alții. Rămâne temă de casă: pe cine aș mai adăuga? 

No comments: