Friday, August 9, 2019

Amintiri

Biserica Piaristă, o poză făcută acum vreo două zile.


Și cuvintele Corei, legate de acest loc: „Sunt în sfârșit într-o casă mare și singuratică, curată și liniștită. Nimeni pe coridoarele lungi ale internatului. Pe fereastră aud vântul ca-n vecinătăți de mări sau de păduri – și goarnele cetății. Tăcerea și părăsirea asta îmi mulțumesc visul meu de sihăstrie și de surghiun voluntar. Parcă m-aș închina pentru totdeauna de acum reculegerii și evlaviei. Prin locuri frumoase am umblat; dar tovărășiile nu sunt întotdeauna plăcute. Naivitatea, ba chiar prostia te obosesc să le tot zâmbești în silă. Orașul e cu adevărat frumos; mai ales în partea Cetății, unde se află școala mea, e încântător. Sunt de partea asta numai palate și cazărmi mărețe zidite pe vechile întărituri, încă de pe vremea Mariei Tereza. A fost strașnică aceea; pe unde mă duc dau de isprăvile ei. Să vezi ce palat e internatul în care mă aflu, deosebit de școală într-un corp vecin. Aseară, o noapte cu lună, bătând în ziduri și-n grădină, și murea sunetul goarnei în ison de greieri și eu singură priveam de pe coridoarele lungi și pustii. Era de un romantism de te îmbolnăvea.” (Cora Irineu, Scrisori bănățene, București, Editura Cultura Națională, 1924,p. 5)

Mă tot întreb: de unde o fi luat pistolul acela?

No comments: