Wednesday, June 6, 2012

Daruri, cărţi şi o poveste

A mai izbândit o reţea conspirativă să-mi  trimită o carte pe care mi-o doream. De data asta e vorba de un demers subversiv al unor prieteni din Bistriţa şi Timişoara(via Bucureşti). Mulţumesc mult!


Nu e pentru prima dată când prietenii mei îmi trimit aşa cadouri frumoase. Tot dinspre Lyon şi Sibiu am primit acum câteva săptămâni nişte cărţi şi o revistă.
 

Dacă şi revistele autohtone au ajuns marfă de contrabandă, atunci n-am ce face, cumpăr de la chioşcuri ce găsesc. Când mi-am luat pentru prima dată The New York Review of Books, am avut un şoc. E o diferenţă enormă faţă de varianta de pe net şi mi-am dat seama cât de mult pierd citind în format electronic, dar n-am ce face.

În ceea ce priveşte revistele franţuzeşti, am aflat ceea ce ştiam deja: şi ei se uită în primul rând spre literaturile de limbă engleză. Iar poezia o duce foarte bine deşi aparent o duce foarte prost. Gonită din librării, înfloreşte prin festivaluri şi pe la diverse lecturi şi desigur pe internet. M-am bucurat să văd că în capul listei se află un blog pre care l-am descoperit acum vreo 2-3 ani: Poezibao. [Articolul -À quoi des poètes en France? La poésie, une passion française -  poate fi citit pe net, a apărut în Le Magazine Littéraire, numărul din februarie 2012.]