Tuesday, October 13, 2009

Mai nimic

Pe vremea asta nu pot decât să spun şi eu: pe mine să nu contaţi.
Oricum câte ceva tot mai fac, să le luăm pe rând:
1. s-a dat drumul la încălzire
2. mi-am cumpărat Brian McHale, Ficţiunea postmodernistă, Polirom
3. mai erau pe acolo câteva noutăţi interesante, în primul rând o carte a lui Cristian Teodorescu, şi câteva noutăţi de la Est (printre care un Paul Celan bilingv)
4. bormaşina e bine, sănătoasă şi veselă; habar n-am pe la ce etaj bâzâie, dar o aud exact când mi-e lumea mai dragă; a încercat ea să bată nişte recorduri, adică să funcţioneze sâmbătă dimineaţa, pe la 7, dar a fost bătută la puncte de pickamerul de la miezul nopţii, e drept că acela zburda pe stradă, nu ştiu de ce.
5. minunaţii angajaţi ai poştei noastre dragi au reuşit să rupă un plic din acela cu bule; când au văzut că-n plic e-o carte, au turnat pe ea nu ştiu ce; tot e bine că am primit-o.
6. nouă nu ne place să vedem că unii confundă Bucureştiul cu Budapesta. Mă întreb cum s-ar simţi suedezii dacă ar putea să citească fraza asta: Juriul de la Oslo este foarte sensibil în ultimii ani la astfel de detalii, iar doamna Müller s-a încadrat perfect în prototipul cîştigătorului de Nobel pentru literatură al zilelor noastre.
7. degeaba scoateţi cărţi/reviste dacă nu se găsesc niciunde, cu alte cuvinte: nu le citeşte nimeni. Iar despre librari nici nu are sens să discutăm.
8. Focus:Bulgaria în emisiunea Elenei Vlădăreanu. M-a pus pe gânduri, eu nu ştiu nimic despre bulgari, şi nici n-am cum să ascult emisiunea [se difuzează la 11.30 am].

8 comments:

Adina said...

"1. s-a dat drumul la încălzire"

Iti scriu din cripta: in ce cartier stai? La mine in Circumvalatiunii e frig, am 10 grade in casa si 5 plovere pe mine.

Si doi: si mie mi-a incurcat posta doua pachete de la edituri saptamana trecuta, stai linistita. Mi s-a spus sa fac reclamatie la Posta Mare, la ghiseul 8.

white noise said...

@Adina - cu posta asta e o nebunie intreaga.

stau prin Elisabetin, mai la marginea lui. la mine tot timpul se da drumul la caldura mai repede decat prin alte parti, si tot la noi se si opreste mai tarziu decat in alte parti.

Adina said...

Mda, si eu am stat in Elisabetin pana acum 2 ani. Those were the days.

Anonymous said...

dar duminica, 18 octombrie, de la 11.oo am? atunci va fi grosul si, cu riscul de a fi subiectiva, zic ca merita. mai multe detalii, pana duminica, zilele acestea pe www.timpulprezent.radiocultura.ro. elena vladareanu

raluca said...

@ white noise: am citit articolul de pe liternet si m-a lasat perplexa, mai ales ultima fraza (ca scriitoarea vorbeste despre romania altfel decit ne-am fi asteptat), e ironie (la adresa cui?), e admirativ? ma lamureste si pe mine cineva care e prototipul cistigatorului de nobel? cred ca nu prea sunt in forma azi...

eu ma plingeam ca nu citesc mai nimic in ziarele frantuzesti despre romania si in general tari mai estice...asta pina cind am inceput sa urmaresc, pe net, mai indeaproape presa romaneasca si m-am speriat. in presa frantuzeasca e drept nu se vorbeste des despre vecinii estici (cu toate astea stirile despre evenimente socio-economice si politice in germania, spania, portugalia, elvetia, italia, suedia, danemarca sunt detaliate, se fac analize, comparatii de tot felul) dar sunt articole analitice, de fond. e drept ca cel mai mult se vorbeste despre polonia,cehia , slovacia, letonia, iar tari ca ungaria sau bulgaria sunt destul de absente. totusi saracia de informatii din presa romaneasca despre vecinii apropiati m-a surprins. o fi chestie de resurse si apoi e drept ca unele tari cintarasc mai greu decit altele si sunt mai vizibile, dar totusi...
courrier international, despre care ai pomenit pe blogul tau, e un saptaminal foarte fain care grupeaza in jurul unei tematici articole traduse din ziarele din lumea intreaga (toate continentele sunt reprezentate): e o vasta compilatie de articole.
concluzia? se pot afla mai multe despre bulgaria din mass media frantuzeasca decit din cea romaneasca.

raluca said...

@ white noise: m-a interesat sa vad ce anume s-a tradus in franta din literatura bulgara contemporana si am gasit chiar si poeti:-)
http://www.bulgaria-france.net/imcult/culture_bulgarie.html

white noise said...

@Adina- si asta-i un motiv pt care iubesc elisabetinul, dar nu numai :)

@Elena Vladareanu - sper sa fiu pe langa vreun radio/pc atunci

@raluca- stii cum e, noi vrem egalitate dar nu pt catei :)
dar uite, eu mai stiu cate ceva despre sarbi/unguri, dar despre bulgari nu stiu nimic. cred ca nici n-am stiut vreodata.
cat depre ce-a vrut acel domn sa spuna exact - nu stiu ce sa zic. cred ca a vrut sa fie admirativ cu ea/ironic cu noi. de parca ar mai fi fost nevoie

Anonymous said...

E puţin nedreaptă perspectiva asupra librarilor. Nu spun că nu există şi asemenea specimene, dar de aici până la a fi TOŢI nişte imbecili care vând cărţile ca pe cartofi mi se pare mai mult o emfază stilistică decât realitatea însăşi. (Teodora)