Monday, November 24, 2008

Alte cărţi

Aseară a nins, din fericire n-a durat decât vreo 15 minute, dar a fost destul pentru a mi se reaminti că iarna e un coşmar care se repetă. Tot ca într-un coşmar, am citit Intrusul lui Preda, căutând eu fraza aceea care nu-mi dă pace: în fond, toţi suntem nişte intruşi în vieţile altora. Dar romanul m-a înfuriat atât de tare încât am horărât să nu zic nimic despre el, poate altădată.

Aşa că mai bine spun ce cărţi mi-am mai cumpărat în ultima vreme. [În librării au ajuns multe din noutăţile pe care cei de la Humanitas şi Polirom le-au pregătit pentru Gaudeamus. Nu m-am uitat la toate, pentru că am hotărât să cumpăr doar ce consider eu a fi prioritatea priorităţilor; măcar până îmi iau Istoria lui Manolescu, după aceea mai văd!].

Dorota Maslowska, Albă ca Zăpada şi roşu bolşevic, Trei
Ion Pop, A scrie şi a fi. Ilarie Voronca şi metamorfozele poeziei, Cartea Românească
Eluned Summers-Bremner, O istorie culturală a insomniei, Art
Filip Florian, Zilele regelui, Polirom [dar până prin ianuarie nu cred că o voi citi]
Junot Diaz, Scurta şi minunata viaţă a lui Oscar Wao, Polirom
Marius Daniel Popescu, Simfonia lupului, Humanitas
Philippe Claudel, Raportul lui Brodeck, Polirom
Răzvan Petrescu, Foxtrot XX, Cartea Românească
Ilya Kaminsky, Dansând în Odessa, Vinea

Mulţumesc celor care mi-au lăsat câte un comentariu sau mi-au zis pe mail ce să mai caut, ce să mai citesc.

Aştept să se întoarcă unii, alţii de la Bucureşti, pentru că-mi vor aduce alte cărţi pe care le-am cerut eu în mod special.

Şi dacă n-aveţi ce citi, vedeţi că a apărut numărul 11 din Orizont.

Notă pentru DoDu: în numărul ăsta, la pagina 5, e un interviu cu Helmut Britz care zice aşa: Fratelia înseamnă adunătură de călugări sau Frateria, mănăstire de călugări, călugărime.
Nu ştiam, dar dacă mă gândesc bine, pentru mine Fratelia e acolo, la două biserici.

No comments: