Monday, September 29, 2008

Note informative

1. Vedeţi că în 4 octombrie începe cu adevărat festivalul de teatru, programul complet şi preţul biletelor îl găsiţi aici.
2. O să fie întâmplări pe Bega şi pe lângă ea, tot în 4.10. Cărtureştiul pregăteşte diverse chestii.
3. Pe lângă nota [de la Radiofonice] pe care am scris-o pe la amiază, mai am o completare de făcut: a fost şi Ioan Groşan în Suedia, dovadă articolul ăsta. Dar de ce nu s-a scris de la început că pleacă mai mulţi scriitori? Sau n-am fost eu atentă? Am ascultat acum seara şi corespondenţa Adelei Greceanu, era la Stockholm deja, într-o cafenea [că tare am invidiat-o] şi a povestit următoarele: a. la târgul de carte din Göteborg, România a avut pentru prima dată un stand [tot ICR-ul e de vină]. b. Cărtărescu a lansat şi un volum de poezii, s-a stat multişor la coadă la autografe; sunt deja traduse în suedeză primele 2 volume din Orbitor, urmează în curând să apară şi cel de al 3 lea, plus Nostalgia c. a apărut un număr al unei reviste suedeze plin cu traduceri din română. d. în seara asta a fost o întâlnire cu Herta Müller [şi Fioretos], printre altele urma să povestească despre deportarea germanilor în Rusia, după WWII.
4. Herta Müller vine şi la Sibiu [ a zis şi Adela Greceanu, dar am citit şi pe blogul lui Răzvan Ţupa despre festivalul de poezie de la Sibiu]. Şi acolo va vorbi despre cartea pe care a început să o scrie împreună cu Oskar Pastior, despre deportările saşilor şi şvabilor din România. [Dintre poeţii români, vor mai fi la Sibiu: Mircea Dinescu, V. Leac, Mugur Grosu.]
5. Întâmplarea face să citesc o carte a unui şvab bănăţean,  despre deportarea în Rusia: Ştefan Ehling, Martha. Are vreo 500 de pagini.

No comments: