Sunday, April 6, 2008

Duminiceală

N-am spor la scris, nu-i primăvara de vină, ci programul meu încărcat la ora asta. Pe deasupra, ieri m-am uitat la gimnastică, o să mă uit şi azi. Aşa că scriu pe fugă, nu despre Erofeev, pe care l-am citit sfătuită de un prieten pe care-l cred pe cuvânt ori de câte ori spune câte ceva despre o carte. E destul să amintească una şi eu mă duc imediat s-o caut şi o citesc cât pot de repede. [Asta a aşteptat o vreme, e drept. Am citit-o acum o lună cred, nu ştiu când o să scriu, se pare că aşteptarea se prelungeşte.] Şi nu vă spun cum îl cheamă, pentru că nici nu ştie că are o aşa de mare putere asupra mea şi nici nu-i bine să afle. Nu de alta, dar s-ar putea să-mi recomande cărţi pe care cu niciun chip nu vreau să le citesc.

Aseară m-am uitat la A Cincea Roată şi-n caz că aţi pierdut emisiunea, vă sfătuiesc să vă uitaţi azi sau mâine, pentru că invitat a fost Livius Ciocârlie. Spunea la un moment dat că nu l-a cunoscut pe Cioran, deşi ar fi putut. Dar s-a gândit: ce am eu să-i spun lui? La fel s-a întâmplat şi cu Blaga. Sigur, uneori îi pare rău că n-a avut destul curaj să se ducă să-i întâlnească. M-am mai liniştit, nu de alta, dar şi eu am acelaşi blocaj în faţa scriitorilor pe care-i admir mult. Şi tare-mi doresc să-mi treacă.

În caz că n-aţi văzut emisiunea şi nici n-aţi luat numărul 3 din Orizont, vă spun că miercuri e o conferinţă a lui Gabriel Liiceanu, la Universitate.

Dar vestea cea mai bună e că duminică, în 13, de la 11, Ioana Nicolaie îşi lansează cartea pentru copii, la Filarmonică, iar seara, de la 6, tot acolo, va fi o întâlnire cu Mircea Cărtărescu, o seară de lectură din câte am înţeles.

2 comments:

Anonymous said...

Explica-mi si mie ce e acincea roata, e rerva?
Cu Emil Cioran nici eu nu m-am intalnit, ceea ce nu ma pune pe picior de egalitate cu Livius Ciocarlie. Asa cred. Nici cu Aristotel nu m-am intalnit intr-o zi.
iar la studentfest nu vin dar trimit doi reprezentanti de seama. Nu-ti spun cine ca sa arzi de curiozitate.
Iar la bestseller i-am schimbat titlul. Era Nugat, acum e Halva, dar poate iar il schimb, te tin eu la curent

white noise said...

mi-a fost greu sa pricep si ce-i aia "masina cu 3 usi", presupun ca "a 5 a roata" e emisiunea lui Robert si atat.
sa stii ca nici eu nu ma compar cu Livius Ciocarlie, dar daca asa s-o fi inteles, n-am ce-i face.

deci lucrezi prin reprezentanti. de acolo sau de pe club? curioasa sunt, dar cum nu-s pisica, n-o sa patesc nimic.aflu eu!
vestea cu bestselleru' e buna. mie halvaua imi place, nugatul nu, pt. ca se lipeste urat. asa-mi aduc eu aminte din copilaria mea , intamplata prin secolul trecut.