Tuesday, July 17, 2007

Caniculă

Stau aşa, între cărţi. Ele-s frumos aranjate pe rafturi, dar mai sunt vreo câteva şi pe calorifer, iar altele-s pe lângă birou. Nimic spectaculos în aranjamentele astea. N-am o bibliotecă specială, nu poate concura cu cele de aici. Tot privind diversele poze, mă gândeam, cum or sta morman toate cărţile pe care Mircea Mihăieş ar vrea, să le citească? Nu ştiu de ce vara pare a fi sezonul cel mai prielnic pentru citit. O fi din cauza vacanţelor de toate felurile? Toată lumea recomandă câte ceva. E nevoie de cărţi frumoase, pentru că, uite, nu tot ce-i de citit face bine sănătăţii [şi, când autorii pretind că-s studenţi la Litere, toată povestea e mult mai tristă].

Eu citesc încet Orbitoru’. N-am stare să scriu nimic despre carte, pentru că în secunda asta am o altă prioritate. Evident, în momentul ăsta scriu aici, dar imediat o să mă duc să văd finalul etapei din Turul Franţei, adică ascensiunea de pe Col du Galibier. Şi coborârea; că doar n-o să-i las acolo sus.

5 comments:

Anonymous said...

da' cum ar fi ca, la un moment dat, marea bucla, vazuta de sus, sa scrie "orbitor"? :)

vic

white noise said...

ar fi tare frumos!

Hellene, tomata cu scufiţă said...

Mie mi se pare ca iarna e mai prielnica cititului, cartile pe care le citesc iarna imi par mai triste, chiar daca nu sunt...e din cauza vremii. Dar si vara citesc si cand e soare, resemnarea se instaleaza mai repede.

white noise said...

si eu citesc mai mult iarna, ca-i ziua mai scurta.
acum, in momentele libere, plec la plimbare. nu cand sunt 38 de grade...
dar serile... tot ma plimb un pic.

Anonymous said...

Cred ca votez si eu pentru iarna. Vara ies prea mult din casa. Iarna nu as iesi afara pentru nimic in lume :D