Wednesday, April 18, 2007

"Trecutul e o altă lume"

Am citit eu Bagaj de H.Bonciu, dar acum sunt prea obosită pentru a scrie ceva serios. Şi nici nu ştiu când o să scriu, poate după ce termin şi Pensiunea doamnei Pipersberg, dar când se va întâmpla asta, rămâne de văzut.

A început StudentFestul, ştiu eu că nu mai sunt studentă, dar tot pot să mă duc pe acolo, să văd despre ce-i vorba. Literatura mă interesează în mod deosebit. Azi am fost la o lansare de carte, că am fost invitată, uite aşa:

OSUT si LIBRARIA HUMANITAS JOC SECUND

prezinta

CITY OF MAN'S DESIRE.

A NOVEL OF CONSTANTINOPLE.

de Cornelia Golna

invitati:

Cornelia Golna

Jan Willem Bos

Sorin Ciutacu

evenimentul va fi condimentat cu saz (Sasa Liviu) , fluiere si clarinet (Calin Torsan)

in spiritul vremii

va asteptam

miercuri, 18 aprilie, ora 18 la sediul librariei din strada Lucian Blaga, nr. 2

Cartea n-am cumpărat-o că n-avea preţ, nu e tradusă, e în engleză, tipărită în Olanda. Autoarea a vorbit în română, deşi nu asta-i limba ei maternă [e născută aici, dar părinţii sunt greci la origine, tatăl e aromân din câte am înţeles]. În 1951, când Cornelia Golna avea vreo 7 luni, familia ei a plecat mai întâi spre Grecia, apoi în America. Peste ani, ea s-a întors mai întâi în România, apoi în Grecia&Macedonia, Constantinopol/Istanbul, pentru a putea să scrie despre cele întâmplate familiei ei. Dar romanul prezintă doar evenimente din jurul anului 1908, adică începutul sfârşitului Imperiului Otoman. Trecutul e o altă lume, spunea ea. Ne-a arătat şi fotografii frumoase, iar muzica din final a adăugat ceva special acelui parfum de epocă.

PS. între timp am aflat : cartea-i 30 RON

No comments: