Friday, April 27, 2007

Amalgam

Am avut un program destul de încărcat în ultimul timp, am avut de făcut multe şi mărunte. Recapitulând, a mai fost şi StudentFestul, m-a bucurat articolul lui Cezar Paul-Bădescu despre un festival care instigă. Şi eu cred că-i un festival bun, într-un oraş în care nu se întâmplă prea multe lucruri totuşi; sau dacă se întâmplă, nu află nimeni. [De exemplu, Săptămâna cafenelelor s-a desfăşurat în şoaptă, nu i s-a făcut nici un fel de publicitate, nici un afiş prin spaţii convenţionale sau ne.]

Revenind la ziua de sâmbătă, 21 aprilie, programul literar suna cam aşa:

Ora 16 – Adriana Babeţi si Cezar Paul-Bădescu: Literatura ca material sintetic
Ora 18 – De ce vedem filme. Întâlnire cu Alex Leo Şerban şi Alexandru Bardac

A fost frumos, Alex Leo Şerban a venit mai devreme, aşa că echipa a fost în formaţie completă la ambele colocvii. La chestia strict literară, simplificând la maximum s-a discutat despre: talent/tehnică, adevărul literaturii/vieţii autorului, armonie între ce scrie şi cum trăieşte un autor.

Deşi StudentFestul s-a terminat, evenimentele continuă. Aseară a mai fost o întâlnire interesantă. Invitaţia suna aşa:


STUR si LIBRARIA HUMANITAS JOC SECUND

prezinta


POLEMICI INTERBELICE PE MARGINEA LITERATURII DE CONSUM

invitati

Marius Chivu
Ciprian Valcan

Ăsta-i titlul tezei de doctorat pe care o pregăteşte Marius Chivu. Şi mi-a plăcut mult de tot şi ce a zis şi cum a zis.

Au fost acolo şi Filip & Matei Florian [au avut o lectură cu Băiuţeii, da' eu n-am ajuns la ea]

Ce-am aflat?! Şi azi avem aceleaşi dileme [interbelice], dar parcă-s mai puţini cititori. Erau tiraje mari prin anii ’20- ’30. Dar disputa comercial vs. valoros e foarte actuală. Mulţi autori care vindeau tiraje peste tiraje sunt uitaţi azi. [Camil Petrescu era confundat cu Cezar Petrescu] Azi nu avem best seller, nici autorii străini nu au tiraje de masă.

E bună şi literatura de consum [fiecare dintre noi a citit la un moment dat şi maculatură]. De fapt valoarea exclude succesul comercial? O carte care se vinde bine e neapărat proastă? Dacă o carte nu se vine înseamnă automat că-i foarte bună? Au fost tot felul de răspunsuri, toată gama fiind posibilă.

2 comments:

Anonymous said...

Oooof, ce as fi vrut sa fi fost si eu prezenta :((

white noise said...

si sigur ai fi scris mai frumos decat mine