Sunday, January 21, 2007

Televizoristice

Am revăzut aseară Orele. Până la urmă, pe mine Cunningham m-a ajutat să o înţeleg mai bine pe Virginia Woolf. Prima dată am văzut filmul imediat după ce citisem cartea şi atunci am fost dezamăgită. Acum mi-a plăcut. Cred că am uitat detalii din carte, asta e! am uitat ce lipsea din film. Mai ales povestea lui Richard, asta mi-a lipsit cel mai tare.


Am primit un cd cu filmul, back in the days, dar am un codec lipsă, aşa că
n-am văzut nimic, doar am ascultat un pic, să prind atmosfera. Şi-am primit şi-un cd cu muzica lui Philip Glass [dar a trebuit să-l dau înapoi].Tot la tv am văzut filmul până la urmă [am o problemă cu cinematografele: când aş vrea să văd un film bun, nu rulează niciunul, iar când rulează, sunt eu falită].


Pe mine Laura, în momentul în care-şi lasă copilul în grija unei vecine şi apoi ia o cameră pentru o noapte, într-un hotel luxos, doar pentru a citi Mrs Dalloway
[şi pentru altele, prea triste pentru o zi de duminică] m-a dus cu gândul la Aglaja Veteranyi. Şi ea lua o cameră la hotel pentru a scrie şi pentru a-şi pregăti lecturile publice. Am văzut asta în Aici cerul, un film realizat de un german. Aglaja şi bentiţa ei verde. Cuz we still have to face the hours…

În seara asta o să fie Podurile din Madison County, altă culme a optimismului. Dar eu o să mă uit la CSI. Cel puţin acolo, până la urmă, ăia răi o încasează. Nu e ca-n viaţă, e ca-n filme.

Şi-acum Leonard Cohen cântă
[la tv] Dance Me to the End of Love. Mă gândesc la tabloul lui Jack Vettriano. Trebuie să-l găsesc, e pe net.


9 comments:

Anonymous said...

Mi se pare că tabloul lui Vettriano ilustrează mai bine melodia decît videoclipul. Cunningham are şi A Home at the End of the World, ai citit cartea/văzut filmul?

Anonymous said...

Mie matusa mi-a spus ca Orele este printre putinele carti pe care nu le-a inteles deloc. Si m-a tot batut la cap sa o citesc si eu, dar cum am un "munte Everest" de carti [ca sa o citez pe Hiacint :)] nu am avut ocazia sa o citesc.

Dar se pare ca va inainta pe lista dupa ce am vazut ca tie ti-a placut :)

white noise said...

@Hiacint - imi place mult tabloul, o sa pun imediat si-un link la Museums.

am citit A Home at the End of the World[filmul nu la-m vazut], dar parca Orele mi-a placut mai mult.

@Ionuca - am sters greselile typo. nu stiu de ce nu i-a placut matusii, dar eu cred ca Orele merita premiile luate [Pulitzer/PEN].in caz ca esti insomniaca, pe la 2 am se reia filmul pe 2. dar cartea-i mai buna.

Anonymous said...

:)) Se poate relua mult si bine, ca eu nu am TV :D

white noise said...

great! ai mai mult timp pt. citit!

Unknown said...

nu mai stiu cum mi s-a parut cartea THE HOURS in comparatie cu filmul, stiu doar ca prefer sa recitesc / revad Mrs. Dalloway :-)


si ma bucur ca te intereseaza aglaja veteranyi ...

white noise said...

sigur ca Virginia Woolf e mult mai buna, dar eu abia acum o pot intelege cu adevarat. poate eram prea necoapta cand am incercat sa o citesc prima data.

iar despre Aglaja ar fi asa multe de spus.

Roxa said...

Vai, Virgina Woolf mi-a schimbat viata, o ador. Ode multe.

white noise said...

trebuie sa recitesc Mrs Dalloway, asta-i clar.